شهید مهدی باکری ؛ شهرداری که یک شهر دوستش داشتند

 

به گزارش روابط عمومی شهرداری ،  مهدی باکری، مردی بود که یک شهر دوستش داشتند.
رفتگر محله همسرش مریض بود، اما به او مرخصی نمی‌دادند. گفته بودند اگر بروی، نفر جایگزین نداریم و باید بمانی. رفتگر یک راست رفته بود پیش آقای شهردار و جریان را برایش نقل کرد و آقا مهدی برگه مرخصی‌اش را امضا کرد و کارگر شهرداری رفت.آقای مهدی صورتش را با پارچه‌ای پوشاند، جارو را برداشت و در گرگ و میش صبح، در کوچه‌ای رفت که کارگر شهرداری باید آن جا را جارو می‌زد. آن روز خیابان توسط مهدی باکری، شهردار ارومیه جارو شد.

اعضای شورای عالی استان‌ها در جریان سیزدهمین اجلاس شورای عالی استان‌ها بررسی طرح دو فوریتی نامگذاری روز شهردار را در دستور کار خود قرار دادند.

به منظور ارج نهادن به مقام شامخ شهدای والامقام و قدردانی از تلاش و کوشش شهرداران، روز ۲۵ اسفند سالروز شهادت سردار سرلشکر شهید مهدی باکری به عنوان روز شهردار نامگذاری شود.

مهدی باکری (زادهٔ ۳۰ فروردین ۱۳۳۳ در میاندوآب– درگذشته ۲۵ اسفند ۱۳۶۳ در جزیره مجنون) نظامی ایرانی بود، که از فرماندهان سپاه پاسداران در خلال جنگ ایران و عراق محسوب می‌شد و فرماندهی لشکر ۳۱ عاشورا را برعهده داشت.

باکری در عملیات‌های فتح‌المبین، بیت‌المقدس، رمضان، مسلم بن عقیل، والفجر مقدماتی، والفجر ۱، ۲، ۳ و ۴، همچنین عملیات خیبر حضوری فعال داشت. وی در خلال اجرای عملیات بدر در روستای حریبه، بر اثر اصابت گلوله مستقیم نیروهای عراقی کشته شد، سپس گروهی داوطلب برای بازگرداندن پیکر وی اقدام کردند، که در حال بازگشت، قایق آنها مورد اصابت موشک آر.پی.جی قرار گرفت و پیکر کلیه آنها در اروندرود مفقود گردید. دو برادر دیگر مهدی باکری؛ به نام‌های علی باکری و حمید باکری نیز به‌ترتیب در خلال انقلاب و جنگ ایران و عراق کشته شدند.

وی برای مدتی شهردار ارومیه بود و دوره کوتاهی نیز دادستان دادگاه انقلاب ارومیه بود. او همزمان با فعالیت در سپاه، مسئولیت شهرداری ارومیه را نیز بر عهده داشت.

25 اسفند ماه سالروز شهادت شهید مهدی باکری و روز شهردار گرامی باد .

روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر قاین

نقشه شهر

راه های ارتباطی

سامانه ارتباط مردمی : 137

سامانه پیامک شهرداري : 30005947

تلفن شهرداری مرکز:  3-05632566201 

فکس :  05632566204 -05632566065

تلفن روابط عمومی   : 0563256221     

فکس روابط عمومی :  05632566221

پست الکترونیک : ghayencity@gmail.com

آدرس : قاین -بلوار سیمان شهر - نبش بلوار آزادگان - شهرداری قاین

بازدید امروز0
بازدید دیروز0
بازدید هفته0
بازدید ماه0
کل بازدید2037026