شهردارقاین:

اجرای طرح هم سطح سازی آرامستان فرخ آبادقاین/ظرفیت آرامستان به انتها رسیده است

 

 مجتبی نوروزی شهردارقاین  در گفتگو باخبرنگار نسیم قائن در خصوص برخی از پروژه های عمرانی در دست اجرای این شهرداری از جمله پروژه همسطح سازی گورستان فرخ آباد قاین گفت: با توجه به پیگیریهایی که با اداره راه وشهرسازی شهرستان  وشرکت  ریبار درخصوص احداث پل در ورودی شهر قاین ودر مسیر بهشت رضوان در کمربندی شده بود برنامه ریزی شد همزمان گورستان فرخ آباد بارریزی وتسطیح ودفن دراین مکان متوقف شود.

نوروزی گفت:متاسفانه اجرای پروژه مکمربندی تعطیل شد ،اماطرح تسطیح گورستان فرخ آباد که برعهده شهرداری بود اقدامات اولیه آن انجام شد.

وی بیان داشت: با توجه به آمارمرگ ومیر قطعا گورستان فعلی جوابگوی دفن تا پایان سال بیشتر نخواهد بود هرچند در حال حاضر نیز اکثر متوفیان در قبرهای قدیم اموات خود گذاشته می شوند ونهایتا شهرداری موظف است مکانی را برای دفن مهیا کند که این مکان در کمربندی ورودی شهر قاین در نظر گرفته شده است و تا اجرای کامل تقاطع امکان دفن دراین مکان به دلیل خطرسازبودن تقاطع کمربندی وجود ندارد واین موضوع در ماههای آینده مشکلاتی رابرای دفن اموات در سطح شهر ایجاد خواهد کرد.

نوروزی با بیان اینکه این موضوع به مسئولین منعکس شده است گفت:امیدواریم تا پایان سال فکر اساسی برای تقاطع غیر هم سطح دراین مکان نیز برداشته شودودرغیراین صورت مشکل کفن  ودفن خواهیم داشت.

شهردارقاین مساحت گورستان فرخ آبادقاین را 11400متر مربع اعلام کرد وگفت: تا کنون برای  هم سطح سازی این گورستان قریب 40میلیون تومان هزینه شده است وحدود 300میلیون حداقل هزینه سنگ فرش این گورستان خواهد بود.

وی ضمن تشکر از مردم در همکاری ای طرح گفت: درگورستان فرخ آباد چند مقبره وجود دارد که امیدواریم صاحبان آن همکاری لازم در تخریب وهم سطح شدن با سایر قبور راداشته باشند.

نوروزی افزود: نورپردازی وفضای سبزگورستان قبل از سنگ فرش شدن در دستور کار قراردارد .

وی گفت: سختی این کار تسطیح گورستان بود که انجام شده است وبه محض اجرای تقاطع غیرهم سطح، سنگ فرش هم انجام خواهد شد.

وی در خصوص اجرای طرح اتصال خیابان امامزاده زید به جاده اصلی گفت: این موضوع جزء طرح های  شهرداری وشوراست وبا توجه به اینکه طرح های اولویت دار دیگری در دستور کاراست قطعا در اولویت سوم وچهارم شهرداری این موضوع پیگیری خواهدشد.