به همت ریاست ستاد ملی بازآفرینی شهری ایران 495 میلیون تومان برای زیرسازی، جدول گذاری و آسفالت قسمتی از سکونتگاه های حاشیه شهر قاین اختصاص یافت.

مهندس مصطفایی مدير کل دفتر ستاد بازآفريني شهري شرکت عمران و بهسازي شهري ايران در جلسه ستاد بازآفرینی پایدار محلات هدف ضمن تقدير و تشكر از اقدامات خوب شهرستان كه در بحث ساماندهي بافت فرسوده تا كنون انجام داده اند؛ به بيان سياست هاي كلي ستاد بازآفريني شهري پرداخت و افزود: ستاد بازآفريني شهري بيشتر به دنبال ايجاد هماهنگي، هم افزايي بين بخشي براساس اجراي طرح هاي تفضيلي براي اجراي برنامه هاي مربوط به محلات و نقاطي كه در هر شهرستان نابسامان است؛ مي باشد.

مدیر کل دفتر ستاد بازآفریني شهري شرکت عمران و بهسازي شهري ايران در ادامه تصريح كرد: از محدود هدف هایی هم كه اين ستاد در دستور كار دارند و مي خواهند براي آن تصميم سازي و تصميم گيري نمايند؛ يكي بحث بافت هاي تاريخي، بافت هاي فرسوده شهر و ساماندهي سكونت گاه هاي غير مجاز در حاشيه شهرهاست.

وی افزود: بنا به ظرفیت ها و پتانسیل های هر شهرستان در محلات تاریخی و قدیمی شهرها خانه محله  ایجاد می شود.

مهندس صطفایی بیان داشت: در مرمت و باز آفرینی و بازسازی این محلات ،شهرداری ها، میراث فرهنگی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و راه و شهرسازی مشارکت دارند، ضمن اینکه فرمانداری ها نیز حمایت خواهند داشت.
وی با تاکید بر تشکیل کارگروه پیشگیری و فرهنگی در این زمینه، از تشکیل خانه  محله در محلات قدیمی و تاریخی خبر داد و افزود: برنامه ریزی های ارزنده ای با مشارکت سایر ادارات و دستگاه های خدمات رسان برای اجرای پروژه ها و بهسازی سالن های ورزشی، مساجد، حسینیه ها، اماکن مذهبی و تاریخی و بقاء متبرکه با همکاری بسیج سازندگی در دست بررسی است.
مدیر کل دفتر ستاد ملی بازآفرینی شهری وزارت راه و شهرسازی همچنین بر ایجاد دبیرخانه ستاد ملی بازآفرینی شهری در همه شهرستان ها تاکید و تصریح کرد: روستاهای حریم شهرها نیز سامان دهی و نسبت به اجرای طرح های زیرساختی و زیربنایی اقدام می شود و از اتصال روستاها به شهرها نیز به جد جلوگیری خواهد شد.

مهندس نوروزی شهردار قاین نیز در این جلسه پس از ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در خصوص بافت فرسوده قاین و برنامه هایی در دست اجرا  از تخصیص و آزادسازی مبلغ 495 میلیون تومان برای زیرسازی، جدول گذاری و آسفالت قسمتی از سکونتگاه های حاشیه شهر قاین به همت ریاست محترم ستاد ملی بازآفرینی شهری ایران خبر داد و گفت: اعتبار مذکور براساس اولویت بندی به آن دسته از محلاتی تعلق خواهد گرفت که بیشترین همکاری را درراستای بازگشایی گذرها داشته و در راستای پیشبرد اهداف پروژه های مزبور با شهرداری و مدیریت بافت فرسوده مشارکت وهمیاری داشته باشند.

وی همچنین  از قول مساعد اعتبار 700 میلیون تومانی مهندس مصطفایی ریاست محترم ستاد ملی باز آفرینی شهری ایران برای ساخت خانه محله جهت پوشش امورات فرهنگی، اجتماعی مناطق حاشیه ای خبر داد.

شهردار قاین ضمن تقدیر و تشکر از همکاری اداره راه و شهرسازی شهرستان و اداره عمران و بهسازی خراسان جنوبی و فرمانداری قاینات که در این زمینه با شهرداری همکاری داشته اند، گفت: امیدواریم با اجرای این طرح ها که همکاری مسئولین را می طلبد، بتوانیم به محلات کم برخوردار نیز خدمات خوبی ارائه دهیم.

در پایان جلسه بازدیدی از طرح های پیشنهادی چهار ساله  شهرداری قاین (مدیریت بافت فرسوده)، محل اجرای آن ها در داخل بافت ناپایدار و سکونتگاه های غیر رسمی حاشیه شهر خصوصا محور تاریخی- گردشگری قاین (از موزه مردم شناسی تا مسجد جامع و از مسجد جامع به سمت آرامگاه بزرگمهر و قلعه آرتوگوانا)صورت گرفت.

کهن ترابی فرماندار شهرستان قاینات در این جلسه که با حضور مدير كل دفتر ستاد بازآفريني شهري شركت عمران و بهسازي شهري ايران و مسئولين استاني و شهرستاني در محل سالن جلسات فرمانداري برگزارشد، اظهار داشت: ما در استان خراسان جنوبي اولين شهرستاني هستيم كه در بحث ساماندهي بافت فرسوده يك سري رايزني ها و پيگيري هايي در استان و به ويژه در مركز انجام داده و به نتايج خوبي هم رسيده ايم و در شهرستان قاينات هم ستاد بازآفريني پايدار محلات را تشكيل داديم كه اين مهم نشان از توجه فرمانداري و ديگر مسئولين دستگاه هاي اجرايي ذيربط نسبت به ساماندهي بافت فرسوده شهرستان قاينات است.

فرماندار قاینات در ادامه بیان داشت: این شهرستان با قدمت 30 هزارسال دارای اماکن قدیمی و بافت کهن است که بافت فرسوده آن مشکلاتی متعدد برای شهر ایجاد کرده است.

وی گفت:در حال حاضر نیز پدیده خشکسالی و تبعات ناشی از آن ماندگاری جمعیت در روستاها را کمتر کرده است به طوری که عده زیادی از روستاییان به مهاجرت و حاشیه نشینی اقدام کرده اند.

مقام عالی دولت در شهرستان خاطرنشان کرد: يکي از مواردي كه مسائل و مشكلاتي براي مسئولين دستگاه هاي خدمات رسان و ساير نهاد امنيتي بوجود آورده است؛ بحث سكونت گاه هاي غيرمجاز و خارج از محدوده خدمات شهري است كه عمدتا اين افراد به دليل خشك سالي هاي ۱۸ ساله به حاشيه شهر مهاجرت كرده اند كه ساماندهي آنان نيازمند توجه و عنايت ويژه مسئولين استاني و شهرستاني است.

 

نقشه شهر

راه های ارتباطی

سامانه ارتباط مردمی : 137

سامانه پیامک شهرداري : 30005947

تلفن شهرداری مرکز:  3-05632566201 

فکس :  05632566204 -05632566065

تلفن روابط عمومی   : 0563256221     

فکس روابط عمومی :  05632566221

پست الکترونیک : ghayencity@gmail.com

آدرس : قاین -بلوار سیمان شهر - نبش بلوار آزادگان - شهرداری قاین

بازدید امروز0
بازدید دیروز0
بازدید هفته0
بازدید ماه0
کل بازدید2037026